Col Kale Lila /manat de 300g

1,50€

Origen: La Coromina

Descripció:

Entre els nord-americans, la kale s’ha convertit en el vegetal per excel•lència. L’anomenen la nova carn, la reina dels vegetals i font inesgotable de nutrició perquè conté molts micronutrients.

És baixa en calories i alta en fibra, és una bona font de poderosos fitonutrients ue tenen un gran poder antioxidant i protector de les cèl•lules. La col arrissada és molt rica en carotenoides i flavonoides, els dos antioxidants principals associats a propietats anticancerígenes.
La col arrissada té més ferro que la carn de boví. Conté 135 mg de calci per cada 100 g, més que la llet de vaca, que n’aporta 120. A més, a diferència d’altres verdures, té una proporció molt baixa d’àcid oxàlic, que interfereix en l’absorció del calci.
Conté molta vitamina C, molta vitamina A per a una bona salut ocular, un bon estat de la pell i mucoses i ajuda a prevenir càncers de pulmó i de la cavitat oral.
També conté molta vitamina K, EL CONSUM DE KALE ESTA CONTRAINDICAT EN CAS DE PRENDRE MEDICACIÓ ANTICOAGULANT, JA QUE AQUESTA VITAMINA POT INTERFERIR AMB EL FÀRMAC I PROVOCAR NIVELLS DE TOXICITAT.
Per últim, té propietats antiinflamatòries, protegeix de malalties cardiovasculars, i al mateix temps és un aliment depuratiu.

La podem menjar de maneres diferents: la més nutritiva i la que està més de moda als Estats Units és en forma de suc. Es liqua amb altres vegetals i fruites com l’api, el cogombre i la poma. Prendre-la d’aquesta manera fa que el cos n’absorbeixi ràpidament tots els nutrients, ja que no ha de fer cap digestió. A més, com que no es cou, totes les vitamines termolàbils es mantenen i els enzims naturals segueixen actius. També es pot incloure com a fulla verda a les amanides; en aquest cas, aconsellem la varietat lacinto, ja que no és tan fibrosa com la resta. Si la cuineu, cal fer-ho com amb qualsevol altra verdura de fulla, tipus espinacs o bledes. S’ha de tenir en compte que, com més llarga és la cocció, més nutrients es perden.

Preu:1,50€